h1

Varma fisar i hallen

november 9, 2012

Wakeup Call: Slow, Hot Wind (Sarah Vaughan)

 

 

Pfffffrrrrrrrrrrrrrrt.

Men va f-n!

Jag blev nästan rädd.

Någon fes i hallen.

En lång, ljudlig rökare.

Det är fullt tillåtet att fisa i hallen

i det här huset

men det var ju ingen där!

Bara jag hemma liksom …

Smög ut och tittade ändå.

Ingen.

 

Tillbaka till tekoppen och jobbet i Blå Rummet.

Dags att återvinna lite jobb.

Och fart …

Den här veckan blev inte så fartfylld

med en äkta isländsk förkylning att vårda.

Råkade jag få i mig för mycket vulkanaska tro?

 

Pfffffrrrrrrrrrrrrt.

En TILL!!

Kastade mej ut i hallen och möttes av en varm pust.

Den språjlans nya värmepumpen stänger av sig ibland.

När den har blåst ut en massa varmluft.

(Så att jag slipper jobba iklädd dubbla långkalsonger)

Tar en fartpaus liksom

 

Och då låter den Pfffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrt.

 

En Varm och Fisig Fredag önskar jag er!

 

CYNDI

10 kommentarer

  1. Hellre en varm än en kall fis! 😉


    • Just preciiiis 🙂


  2. Hej Cyndi. Haha tackar för dagens första gapskratt,,, det var ingen dålig värmepump du har som ”fiser” jag förstår att du inte behöver något pinglande änglaspel för det kan inte komma upp i nivå till pumpens ”fisande” men du har ju ett slags fika sällskap ändå kan m an ju säga Trevlig helg på dig.


    • Jag och min kompis Pumpen kommer att ha en lång fin fikavinter tillsammans. Funderar på att sitta i trappan hela helgen och bara bli varm 🙂


  3. Får väl se hur den blir, fredagen.
    I alla fall varm, inne.
    Inte så fisig, än.
    Ingen ärtsoppa, igår.
    Men väl en chili, typ con quorne.
    Så jag hyser goda förhoppningar. 😉


  4. Carne eller quorne.
    Det är väl bönorna som är själva grejen ändå 😉


  5. Min värmepump luktar dessutom. De du!


    • En sån hade inte vi råd med 😉


  6. Men då är väl dagen ”fartfylld” ändå, kära syster 🙂


    • Just det 🙂

      Funderar på att sätta upp en fartkamera 😉



Kommentera

