h1

Medaljhopp

november 27, 2012

Den är som en extremsport där alla måste vara med.

Precis alla måste!

Alla.

Även om man inte har tränat.

Även om man inte har förberett sig mentalt.

Även om man inte har nån tränare.

Även om man inte har en enda sponsor.

Den är en extremt farlig utmaning och det finns inga garantier för att alla klarar den.

Som att klämma sig in under en glaciär och inte veta om man kommer ut igen.

Som att klättra upp för en brant klippvägg utan sele och säkringslina.

Som att hoppa stavhopp utan matta liksom.

Det krävs ett enormt mod för att vara med.

Och alla måste.

Alla.

En del fuskar förstås.

Reser bort. Måste till sooolen.

Hoppas dom åker fast för doping!

Men vi som vågar stanna kvar måste vara världens Modigaste och världens Starkaste.

Vi som inte försöker låtsas att vi sitter och myyysar och tänder ljuuuus och lääääser.

(Vem hinner sånt? )

Vi som ärligt och ofrivilligt deltar i den mest extrema sportgrenen utan startblock och utan målsnöre.

Vi som utmanar regnet och mörkret.

Varje dag i oändlig tid.

Ingen vet egentligen när den är över.

Vunnen.

Bara efteråt.

När snön faller som mjuka täcken.

Och vinterns alla stjärnor flirtar med oss.

Då vet vi om vi har överlevt.

HÖSTEN.

Jag har inte ens hämtat ut min nummerlapp för jag ville inte vara med.

Nu sitter jag ändå här och väntar på min medalj.

För jag SKA ha en medalj

innan jag börjar träna tacklingar

inför nästa extrema sportgren:

Julen.

I år ska jag vinna den!

CYNDI

8 kommentarer

  1. Heja Cyndi bra jobbat…tror du kommer etta!


    • Jodå. Skulle tro att jag snubblar i mål utan att hinna med prisceremonin. Bara för att julen står i vägen 😉


  2. Ja det vore en bragd väl värd en medalj av ädlaste valör. Förunderligt att varken SvD eller Farbror Sven någonsin har dekorerat segraren i årets grymmaste tävling: Decemberkåsan.


    • Jaaa 🙂 Ge alla en kåsa med nåt gott i å så säger vi att det är målet 🙂


  3. Ja, november-december är ingen väderLEK…


    • Hej superlille och välkommen hit 🙂
      Nä, lek blir det först när snön kommer.
      Men då vill ju alla leka jul och måste städa!


  4. Äsch, du fuskar säkert och hoppar direkt till 1:a maj! Eller är du dopad med höghöjdsregn 🙂
    Får man komma sist?


    • Jag fuskar alltid. Hur skulle jag annars klara mej från pynt och fjant? Redaktörn är väl alltid sist så jag antar att det går bra. Han har säkert medaljer så kan klarar sig 😉



Kommentera

