h1

fyll struten med riktiga stjärnor

december 13, 2012

Sitter och väntar på lussekatten.

Hon brukar komma varje morgon

men just idag är hon väl försenad.

Strut på huvudet när jag väckte barnen idag.

Slog i snedtaket i ena rummet

och snedtaket i andra rummet

och lampan i taket

och gamla ballonger

och pinglan över köksdörren

och skåpen över diskbänken

och lampan över stora bordet.

 

Inte lätt att vara stjärntant 🙂

 

Annars är gamla helgon inte riktigt min grej.

Mer spännande med det här tycker jag.

Så ikväll tar jag fram sovsäck och solstol.

Vi ses ute.

Sent.

 

CYNDI STJÄRNTANT

 

6 kommentarer

  1. Helgon är helt min grej så jag har myst med levande ljus och lussekatt framför TV’n. Missar svärmen ikväll och går på teater ikväll. Hoppas att jag inte somnar….. Glad Lucia!


    • Lussekatter är roligare än helgon 🙂


  2. Tack för tipset, missade ”kometstenen” häromkvällen 🙂


    • Här såg vi inte en endaste liten kometrest.
      Vi får hoppas på lite stjärnor och norrsken istället 🙂


  3. Hade en fröken som delade ut stjärnor. Till de duktiga. De som kunde rita en fågel. Själv kunde jag bara rita en häst. Så det blev ingen stjärna. En dag är det JAG som delar ut stjärnor – tänkte jag! Men när jag kunde ville jag inte. Så det är nog som du säger, det är bättre med riktiga stjärnor. Som delas ut till de som är så tokige att de sitter i stolstolar mitt i vintern 😛


  4. Stjärnor i skolan är som helgon: omodernt och orättvist.

    Är det tokigt att sitta i solstolen och ropa Eeeeeeeeeelvis mitt i vintern tro?

    Fast nu har Elvis left the building 🙂



Kommentera

