h1

typ magi…

januari 14, 2013
Den barrar ju inte ens!

Den barrar ju inte ens!

… att alla här i Blåbärsskogen lyckas trolla bort precis varenda liten julegrej.

Bara på en natt.

POFF!

Bara grått och svart och vitt överallt.

Vem är det som GÖR det där?

Liksom trollar bort allt.

Är det dom som bor i husen?

Tomten?

Eller kommer nån dit och viftar med en magisk januaripinne?

TJOFF!

Bort. Bort.

Dom missade i såfall nr 17 och nr 12 på den här gatan.

För i dom husen lyser det fortfarande så fint av gran och stakar 🙂

Och det är ju rätt skönt att bestämma själv när det ska plockas bort!

Och när man vill äta semlor 😉

CYNDI

3 kommentarer

  1. Vet inte om det är en fe eller tomte eller något annat – men jag tror han heter Knut!

    Jag tog bort mitt redan tidigare – för att jag tröttnade….

    Och semlor äter jag helst inte före fettisdagen, men kanske mest för att jag inte är så där överförtjust i semlor, så jag väntar gärna ett tag till. 🙂 (Alltså jag tycker inte det är äckligt och om ni absolut vill bjuda mig på en så äter jag den gärna… ;-)).


  2. Här hänger vi upp semlorna i granen redan före jul. Det gäller ju att alltid vara ute i god tid. Sedan luktar det så gott av troll redan på annandagen 😀

    God Jul!


  3. Inte konstigt att folk är trötta på såväl juletingel som juletangel. Det har ju ändå varit uppe sen mitten av november. Nu står det inte på förrän det är dags att ta in riset för att börja påskpynta,



Kommentera

