h1

morgonsoffa

januari 20, 2015

Sitter i en Brun Kökssoffa i Vinterlandet.

Det snöar och jag jobbar.

Och försöker hålla datorsladden borta från vassa valptänder.

Dessutom ska jag liksom se när det lilla monstret behöver kissa.

Då ska hon lyftas ut i snön och bli kall om lilla magen.

Om inte.

Då får jag moppa.

Jag som trodde småbarnsåren var över…  :-/

Förutom Glad Monstervalp verkar det som att många är Trötta och Krassliga och Skräpiga just nu.

Några uppiggande tips från Blå Soffan (Jomen den jobbar ju även om jag inte sitter i den just nu):

Ät morgongröten ute i snöhögen.

Titta när ISS passerar hemma hos dig och gå ut och titta.

Hoppa lite i nån soffa (gärna till musik)

Låna en grannunge och gå på utflykt.

Skriv upp allt du skulle vilja göra.

Gör!

Och när vi ändå är inne på soffor:

FINNS det verkligen soffor som man inte får hoppa i?

Varför har man en sån?

Sådär.

Nåt viktigt att fundera på denna snöiga januaridag.

Ut och fånga en soffa, en snöhög eller en kaffekopp.

Det ska jag 🙂

CYNDI

2 kommentarer

  1. Inga snöhögar att hoppa i här, men hoppas hitta både snöhögar och soffor att hoppa i imorgon. 🙂 Just nu hoppar jag på skrivbordsstolen istället… Lycka till med monstervalpen!


    • Begriper inte hur detta gick till! Här har jag missat en hel hög med soffor. Som hoppar. OCH en nykomling. Som förmodligen hellre tuggar i sig en soffa eller två. Än att hoppa. Den där nykomlingen vill, nä, måste jag få veta mer om!



Kommentera

