h1

Vårstädning.

mars 5, 2015

Jag har fortfarande inte kopplat datorn till skrivaren

och kan därför inte skanna in några bilder och liksom klämma in dom i bloggen.

Men jag är här.

Och soffan är här.

Och våren också tror jag.

Jag älskar ljuset. Hatar dammet.

Våren är liksom både ljus och dammig på samma gång.

Så jag står här med dammtrasan och väntar.

Inte för att jag gillar att städa.

Jag har bara fått sån hemsk allergi mot allt som är gammalt.

Inte gamla människor. Nej dom tycker jag om.

Bara mot gamla saker som man har bara för att ha dom

och mot allt sånt där som borde vara bortdammat för länge sen.

Jag föreslår att alla tar fram trasa och mattpiska och öppnar dörren och slänger ut allt det där som ligger och dammar inombords. Släpp in lite nytt ljus och frisk vårluft. Piska bort lite kvalster och självömkan och bitterhet och se att vi har det ganska bra ändå.

CYNDI

2 kommentarer

  1. Ja se ljuset. På altan lapar katten av den gräddgula vårsolen, säsongspremiär.

    Och mot allt det nya som också skaffas för själva havandets samt den heliga tillväxtens skull.


    • Ja jag måste skaffa lite med uppmuntran och lite mer flin och lite fler gräddgula solar. Katt har jag iallafall. Ibland 🙂



Kommentera

