h1

katthår och vår.

mars 27, 2015

Fortfarande ingen scanner.

Men jag och Nya Datorn har ett passionerat förhållande.

I köket.

Jepp.

När alla har tassat iväg till jobb och skola så gosar vi i köket, jag och Datorn.

Efter tretton år med utsikt åt norr

sitter jag i söderläge och jobbar.

Underbart.

Helt ny utsikt liksom.

Och total koll på grannhusen.

Men jag flyttar nog tillbaka till norr när solen blir för jobbig.

Det går inte att hitta rätt ord när det blänker för mycket i skärmen.

Idag är den inte alls, solen.

Snöslask och vårvinterdoft och fågelskrän och katthår överallt.

Typ vår alltså.

 

CYNDI

4 kommentarer

  1. Vår? Du menar den där skitiga årstiden när hundar släpar in allsköns elände i husets alla lägen inklusive syd- och nordläge? Usch! Vill ha frostiga förhållanden 🙂


    • Hundar? Du menar såna där dreglande och fisande bestar som kissar överallt? Gubben borde ha tinat upp efter fiskyturen 😉 Skickar en kopp iste!

      (PS. Ge U en blöt puss från mig 😉 )


  2. Skönt att kunna byta utsikt lite då och då! 🙂


    • Ja byta utsikt är jag asbra på 🙂 Men uh vad svårt det är att koncentrera sig på jobbet i söderläge. Flyttar snart tillbaka 😉



Kommentera

