h1

inget glitter.

december 8, 2016

Fin soluppgång i Blåbärsskogen.

Det är nåt alldeles speciellt med den här tiden på året.

Som gör att jag minns gamla vänner.

Och gamla tider.

Gamla bloggtider.

Roligt att det finns bloggar kvar tycker jag.

Nu när alla verkar hänga nån annanstans.

Annars tycker jag framåt är ett bra håll att titta åt.

Det växer ganska mycket mossa på det förflutna ändå.

Och mossiga traditioner är till för att skoja bort och strunta i.

Så jag kör som vanligt ganska fritt från glitter och pynt.

December är stjärnspaning utomhus, frostiga soluppgångar och gåvor till dom som inte har.

Det är Musikhjälpen och hinkvis med te och långa kvällar.

Och bry sig om varandra. Men det ska man väl alltid göra.

Och snö förstås.

Men den regnade visst bort i går.

Dom som tycker det är kul kan baka katter och kakor och pyntelipynta och myselipysa.

Jag skriver hellre.

 

CYNDI

2 kommentarer

  1. Det gör du rätt i!


  2. Jag städar, pyntar och bakar. Om jag hinner och när jag känner för det. Prioriterar annat i livet betydligt högre, som att sitta här vid frukostbordet med en varm och snarkande katt i knät. Kram och ha en fin december som just du vill ha det. 💙



Kommentera

